Ako sme vytvorili firemnú identitu pre pílu.
Klientom je drevospracujúca firma Píla Košice – Vyšná Myšľa, ktorá nás oslovila s požiadavkou vytvoriť kompletnú firmnú identitu a získať nových zakáznikov prostredníctvom webovej stránky. Podarilo sa nám vytvoriť takú silnú pozíciu v on-line priestore, že nás začali oslovovať konkurenčné firmy, ktoré chceli dosiahnuť rovnaký výsledok.
Výzva.
Hneď počas prvého stretnutia nám majitelia vysvetlili, že zatiaľ ich zákazníci poznali iba skrz referencie od známych a veľkoobchodných odoberateľov získavali klasickým spôsobom - telefonovaním. Nedisponovali žiadnym logo, žiadnou webstránkou a nikdy nemali založené sociálne siete. Firma disponovala iba telefónnym čislom a jednou g-mailovou adresou.
Začali sme logom.
Ešte predtým, ako sme sa poustili do vytvorenia loga sme potrebovali vymyslieť lepší názov, ktorý pomôže zákazníkom lepšie lokalizovať, kde firma pôsobí, keďže Vyšná Myšľa nie je všetkým známa, preto sme do názvu pridali Píla Košice - Vyšná Myšľa.
Pokračovali sme obsahom.
Aj napriek tomu, že ide o prevádzku, ktorá funguje 24 hodín denne v 100 % pracovnom nasadení, a ktorá nie je vždy dokonale uprataná, rozhodli sme sa nafotiť a natočiť videá zachytávajúce proces spracovania dreva. Zároveň sme potrebovali získať materiál na tvorbu webovej stránky a obsah na sociálne siete. Nechceli sme totiž používať fotky a videá z fotobanky – chceli sme byť autentickí. Dohodli sme si prvé termíny a vytvorili tieto zábery:
Vytvorili sme webovú stránku.
S novými fotografiami a videami sme sa pustili do tvorby novej webovej stránky. Zamerali sme sa na najpopulárnejšie produkty, ktorými sú stavebné rezivo a palivové drevo. Týmto dvom produktom sme prispôsobili aj SEO optimalizáciu podstránok, ktoré sme potrebovali dostať na popredné priečky vo vyhľadávaní kľúčových fráz „palivové drevo Košice“ a „stavebné rezivo Košice“. To sa nám podarilo, a do dnešného dňa je stránka pri oboch kľúčových frázach na 1. mieste vo vyhľadávaní.
Zadefinovali sme stratégiu.
Prípravu na získavanie nových zákazníkov sme ukončili vytvorením profilov na sociálnych sieťach a naplánovaním obsahu na najbližších 60 dní. Nastal čas zadefinovať stratégiu, ktorá nám umožní získavať zákazníkov rýchlo a cielene.
Vytvorili sme reklamný účet na Google Ads a spustili prvé kampane zamerané na stavebné rezivo a palivové drevo. Keďže SEO optimalizácia bola v tom čase ešte príliš nová na to, aby prinášala relevantné leady, rozhodli sme sa rozšíriť naše aktivity aj týmto smerom.
V portfóliu produktov firmy sme však mali aj ďalší produkt, ktorý bol určený výlučne pre veľkoobchod – paletové prírezy. Keďže pre tento produkt neexistovala žiadna vhodná analýza kľúčových slov, bolo jasné, že tradičné formy reklamy by neboli efektívne. Namiesto toho sme sa rozhodli využiť rôzne databázy potenciálnych veľkoobchodných odberateľov paletových prírezov a začali sme ich oslovovať e-mailom. E-mail obsahoval profesionálnu firemnú prezentáciu zameranú práve na tento produkt.
Museli sme prestať.
Stratégia si postupne našla svoje uplatnenie a začali sme získavať prvé maloobchodné objednávky. Spočiatku nám rozosielanie e-mailových prezentácií trvalo dlhšie, ale po zvýšení frekvencie na raz týždenne sa nám podarilo získať aj prvé veľkoobchodné objednávky.
V rokoch 2022–2023 sme dosiahli také množstvo objednávok a veľkoobchodných spoluprác, že bolo potrebné pozastaviť rozosielanie e-mailových prezentácií aj reklamné kampane zamerané na koncových zákazníkov. Po dohode s majiteľmi sme našu prácu presmerovali výhradne na správu sociálnych sietí a tvorbu blogových príspevkov, ktoré podporujú organickú návštevnosť webovej stránky.