Ako sme strojnásobili tržby e-shopu s automobilovými diagnostikami.
Klientom je e-shop špecializovaný na predaj autodiagnostík. V roku 2022 nás oslovil s požiadavkou na správu PPC reklamných kampaní, aby zvýšil svoje predaje. Okrem toho, že sme sa pustili do správy reklamných kampaní sme postupom času dostali za úlohu vytvoriť nový dizajn e-shopu.
Výzva.
Po úvodnej analýze sme zistili, že pre efektívne vedenie PPC kampaní je potrebné nielen zamerať sa na samotné reklamy, ale aj optimalizovať celý e-shop. Preto sme navrhli a uskutočnili redizajn a vylepšenia e-shopu. Následne sme sa pustili do správy kampaní a komunikácie na viacerých kanáloch vrátane Google a sociálnych sietí Meta.
Kompletný redizajn e-shopu.
Pôvodná webová stránka síce splnila svoj účel, ale keďže cieľom klienta bolo zvýšiť predaj, rozhodli sme sa pre kompletný redizajn, ktorý reflektuje aktuálne trendy v oblasti e-shopov. Nová verzia priniesla nielen moderný dizajn, ale aj množstvo nových funkcionalít. Implementovali sme pokročilé filtrovanie produktov, pridali rôzne možnosti dopravy a platby, vrátane služieb ako Zásielkovňa a Quattro splátkový predaj, ktoré zlepšili pohodlie zákazníkov. Okrem toho sme optimalizovali responzivitu stránky, aby fungovala dokonale na všetkých zariadeniach – od mobilu po veľké obrazovky. Výsledkom je web, ktorý nielen dobre vyzerá, funguje a spĺňa legislatívne požiadavky, ale aj výrazne zefektívňuje nákupný proces.
Správne nastavenie.
Počas tvorby novej webovej stránky sme odhalili, že implementácia sledovacích kódov pre služby ako Meta Ads, Google Ads a Google Analytics bola nedostatočná alebo neaktuálna. Preto sme vytvorili nový Google Tag Manager, cez ktorý sme všetky sledovacie kódy správne implementovali a optimalizovali. Navyše, v priebehu roku 2024 sme prešli na novú Google Analytics 4, ktorá prináša pokročilé možnosti sledovania dát, a zároveň sme splnili požiadavky pre nový Google Cookie Consent Mode, čím sme zabezpečili súlad so súčasnými pravidlami ochrany súkromia. Výsledkom je presné meranie dát a lepší prehľad o výkone webu a kampaní.
Nové kampane Google Ads.
Pôvodná stratégia SKAG (Single Keyword per Ad Group) bola kedysi oslavovanou klasikou v rámci Google Ads, no s meniacimi sa pravidlami hry začala byť zastaraná. Google sa totiž rozhodol skresať počet reklamných skupín na minimum a viac sa zamerať na optimalizáciu pomocou kľúčových slov s voľnou zhodou. Náš klient si uvedomil, že je čas na zmenu, a my sme mu pomohli prejsť na nové kampane, ktoré nielen odrážali aktuálne trendy, ale tiež priniesli jasné výsledky.
Z pochopiteľných dôvodov vám presné čísla našej stratégie neprezradíme, no čo môžeme s hrdosťou povedať je, že firma dosiahla v roku 2022 tržbu 100 tisíc eur – dvojnásobok oproti roku 2021. Prečo si to však na Finstate nepozriete? Pretože v roku 2021 bol e-shop ešte priradený k inej firme. Čo však môžete vidieť, je porovnanie rokov 2022 a 2023, kde sme opäť dosiahli zdvojnásobenie tržieb a firma prekonala hranicu 200 tisíc eur. A z tejto sumy sme 192 tisíc eur priniesli vďaka našim Google Ads kampaniam.
Rok 2023 bol výzvou. Zatvorené obchody počas koronakrízy na jednej strane e-shopom nahrávali, no otvorenie kamenných predajní spôsobilo pokles predajov na mnohých online platformách. Náš klient? Ten si napriek tejto turbulencii udržal rovnaké tržby ako počas online boomu. Výsledky dokazujú, že naša stratégia nie je len o krátkodobom úspechu, ale o dlhodobej udržateľnosti a adaptácii na zmeny trhu.
Ostatné formy vykonnostného marketingu.
Pôvodná stratégia SKAG (Single Keyword per Ad Group) bola kedysi oslavovanou klasikou v rámci Google Ads, no s meniacimi sa pravidlami hry začala byť zastaraná. Google sa totiž rozhodol skresať počet reklamných skupín na minimum a viac sa zamerať na optimalizáciu pomocou kľúčových slov s voľnou zhodou. Náš klient si uvedomil, že je čas na zmenu, a my sme mu pomohli prejsť na nové kampane, ktoré nielen odrážali aktuálne trendy, ale tiež priniesli jasné výsledky.
Ako sme už naznačili, Google Ads kampane sú, boli a pravdepodobne aj budú hlavným predajným kanálom v našej stratégii. Avšak neboli jediným zdrojom úspechu. Do marketingového mixu sme pridali reklamné kampane na platforme Meta, využili sme porovnávače cien ako Heureka a aktuálne sme spustili aj e-mailový marketing. Aj keď tieto kanály nie sú primárnym zdrojom predaja, hrajú kľúčovú úlohu v budovaní povedomia o značke a jej produktoch. Tento komplexný prístup umožnil značke dosiahnuť dlhodobú stabilitu a ešte lepšie výsledky.