Ako sme zvýšili počet volaní odťahovej služby.
Klientom bola firma, ktorej základnou činnosťou bola odťahová služba. Hoci sa časom rozšírila aj do iných odvetví, odťahom sa stále aktívne venovala. Cieľom našej spolupráce bolo vytvoriť modernú webovú stránku a zabezpečiť získavanie nových konverzií prostredníctvom Google Ads.
Nová webová stránka.
Vytvorili sme teda nový moderný responzívny dizajn, ktorý bol prehľadnejší, vizuálne atraktívnejší a plne prispôsobený pre použitie na mobilných zariadeniach. Zamerali sme sa na jasnú a logickú štruktúru obsahu, aby návštevníci jednoducho našli všetky potrebné informácie.
Stránka obsahovala sekcie venované odťahovej službe, ako aj ostatným oblastiam podnikania klienta. Dôležitou súčasťou bol intuitívny kontaktný formulár a jasne viditeľné CTA (Call to Action) tlačidlá, ktoré návštevníkov motivovali k okamžitému telefonátu na odťahovú službu. Tento krok bol kľúčový pre ďalšiu inzerciu, keďže sme potrebovali pochopiť potreby zákazníkov, ktorí sa ocitnú v núdzi a potrebujú odťah okamžite. Uvedomovali sme si, že títo zákazníci nemajú čas prehľadávať celú stránku, aby našli správne telefónne číslo, a preto sme sa sústredili na to, aby bola informácia dostupná okamžite a bez zbytočných prekážok.
Naviac sme optimalizovali stránku z hľadiska SEO, aby sa lepšie umiestňovala vo vyhľadávačoch na kľúčové frázy spojené so všetkými činnosťami, ktorým sa firma venuje. Pridali sme aj analytický nástroj Google Analytics, prepojili web s Google Tag Managerom a celý ho označkovali tak, aby sme mohli efektívne inzerovať na zvolené konverzie.
Začali sme inzerovať.
Hneď po dokončení webovej stránky a úspešnom otestovaní merania konverzií sme sa pustili do inzercie. Vzhľadom na povahu služby nášho klienta – odťahovú službu – sme ako hlavnú konverziu zadefinovali telefonovanie. Telefonáty sú v Google Ads označené dvoma spôsobmi: hovory priamo z reklám a hovory z webstránky.
Hovory z reklám sú okamžité – zákazník neprechádza na webovú stránku, ale po kliknutí na reklamu sa mu automaticky začne vytáčať telefónne číslo, ktoré sme zadali. Tento typ konverzie je ideálny pre urgentné situácie, keď zákazník potrebuje službu bezodkladne.
Hovory z webovej stránky sme trackovali viacerými spôsobmi, pričom sme sa zamerali na tri základné miesta, kde je telefonický kontakt pre zákazníka najdostupnejší: tlačidlo na úvodnej stránke, ktoré je jasne viditeľné a umožňuje okamžité telefonovanie; tlačidlo na podstránke odťahovej služby, umiestnené v sekcii venovanej tejto konkrétnej službe; CTA tlačidlo (Call to Action), ktoré sa nachádza v pravom dolnom rohu na celej webovej stránke. Toto tlačidlo je fixné a vždy prístupné, bez ohľadu na to, kde sa návštevník na stránke práve nachádza.
Tieto opatrenia nám umožnili efektívne sledovať a analyzovať rôzne spôsoby, akými zákazníci kontaktujú klienta, a zároveň optimalizovať reklamy tak, aby sme maximalizovali počet relevantných hovorov.
Ako sme vyriešili komplikácie.
Konverzie sa začali hrnúť okamžite, vzhľadom na to, že sme boli v zimnom období a na cestách bolo poriadne nasnežené. Avšak počas prvých týždňov zobrazovania reklám sme narazili na viaceré úskalia.
Prvým problémom bolo volanie zákazníkov, ktorí sa nachádzali mimo obsluhovanú oblasť nášho klienta. Toto sa dialo aj napriek tomu, že sme geograficky zacielili kampaň na Košický kraj. Situáciu sme vyriešili ešte užším zacielením na Košice vrátane okruhu 30 kilometrov a pomohli sme si tiež negatívnymi kľúčovými slovami na základe analýzy predošlých vyhľadávaní.
Ďalším problémom boli volania od ľudí, ktorí chceli využiť odťah ako benefit svojho poistenia. Tento odťah však musela zabezpečiť služba zazmluvnená konkrétnou poisťovňou. Predísť týmto volaniam úplne nebolo možné, ale situáciu sme dokázali výrazne zmierniť použitím negatívnych kľúčových slov, ktoré eliminovali názvy poisťovní.
Napokon sme potrebovali rozlíšiť typy odťahov, pretože počas zimy boli najčastejšie požiadavky na vytiahnutie áut z priekop alebo havarovaných vozidiel. Mimo zimného obdobia sa však služby týkali najmä porúch vozidiel, dopravných nehôd alebo odťahov nadrozmernej prepravy. Pre každý typ služby sme vytvorili samostatné reklamy, aby boli ich texty maximálne relevantné pre vyhľadávanie zákazníkov.
Dosiahli sme tieto výsledky.
Aj napriek tomu, že nemôžeme zdieľať konkrétne výsledky, tak môžeme konštatovať, že sa reklamné kampane stali súčasťou obchodného modelu klienta. V zimnej sezóne sú kampane v plnom prúde a dosahujeme viacero telefonátov priebehu každého jedného dňa. Mimo sezóny je výsledok približne o 2/3 nižší, avšak aj napriek tomu vieme kampane optimalizovať tak, aby boli aj napriek zníženému počtu telefonátov ziskové.